Урок - основна форма організації навчально-виховного процесу

 Урок - організаційна форма навчання, яка забезпечує розв'язання єдиного дидактичного завдання всією групою учнів в  однакових навчальних умовах. Це педагогічний витвір, а тому він повинен відрізнятися цілісністю, внутрішнім      взаємозв'язком всіх структурних елементів, єдиною логікою діяльності педагога і учнів.

 Сьогодні урок залишається основною формою організації навчальної діяльності тому, що відображає цілісний процес  навчання в органічному поєднанні з іншими традиційними формами організації навчальної роботи: позаурочна діяльність  учнів (заняття у гуртках та факультативах), проведення конкурсів, конференцій, олімпіад, дослідницька діяльність. Але, з  іншого боку, цілісність уроку характеризується взаємообумовленістю цілей, змістом навчання, методів та засобів його  реалізації.

Сучасний урок відрізняється від традиційного цілями, змістом, методами та засобами реалізації, рівнем активізації діяльності учнів, структурою, темпами, насиченістю ТЗН тощо.

Найбільш загальна характеристика сучасного уроку це показник активності учнів. Чим меншу активність під час уроку виявляє педагог і чим більше спонукає він учнів до активності - тим інтенсивнішим стає розвиток учня.

Сучасний урок є майстернею аналізу та обробки інформації, яка привноситься учасниками навчального процесу з різних джерел інформаційного простору (література, телебачення, комп'ютерні мережі, спілкування).

Сучасний урок - це технологізований урок (відео, комп'ютер, факс, мультімедійні системи) для економії часу при неефективній підготовчій роботі.

 

 

Ефективність сучасного уроку залежить від багатьох причин, тому що являє собою складну процесуальну психолого-педагогічну систему. Але головне полягає у ретельності осмислення мети кожного уроку. До тих пір, доки викладач, готуючись до уроку, не буде чітко уявляти, чому він конкретно повинен навчити, з чого починати і продовжувати розвивати і виховувати   своїх учнів, говорити про реалізацію задач навчання не доводиться.

 

      


 

УРОК У ПТНЗ  (Методичні рекомендації).    Завантажити


ОРІЄНТОВАНИЙ ПЛАН УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ     Завантажити


 МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ ВІД НМЦ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ  (Методист Короп Т.С.)     Завантажити


 

 

 

Конструктор сайтів - uCoz